Eerste dagen in Zuid Afrika

18 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Het is inmiddels dag 4 dat ik hier ben. Het is tot nu toe echt heel mooi. Ik heb in deze vier dagen zoveel indrukken opgedaan dat ik elke avond echt moe ben. Afgelopen woensdag zijn we vertrokken vanuit Schiphol, eerst richting Doha in Qatar om vervolgens door te vliegen naar Kaapstad. Het vliegen viel zeer mee, we kregen genoeg te eten en heb verder veel geslapen. Toen we aankwamen Dondersag werden we op het vliegveld opgehaald door een man van Magister ( het stagebureau) die ons naar het huisje in Bo-kaap heeft gebracht. Het huisje is echt mooi, Maud en ik heb ieder een eigen badkamer. Donderdag hebben we ook Nicky en Michael van Magister ontmoet. De mensen hier zijn super aardig en lief. Verder hebben we ook Rizqah ontmoet, zij is onze huisbaas. Ook zij is super aardig.

Vrijdag zijn we naar Waterfront geweest, hier is een heel groot winkelcentrum en allemaal leuke eettentjes. Hier hebben we geluncht en een cocktail gedronken. Verder hebben we nog wat winkeltjes bezocht.

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om vervolgens om 9 uur de Tafelberg op te lopen samen met Maaike, Joline, Maud, Michael en een andere Duitse student. We zijn op ongeveer 750 meter hoogte geweest. Ik had van tevoren wel bedacht dat het zwaar zou worden maar dat het zo zwaar en moeilijk was had ik niet gedacht. De paadjes waren erg smal en er lagen veel lossen stenen. Maar toen we boven waren was het, het allemaal waard. Het uitzicht was zo mooi en indrukwekkend. Toen we weer beneden waren zijn we naar de Foodmarket geweest in Waterfront samen met Michael. De markt was buiten en er was van alles te eten. Het was super knus en gezellig.

Vandaag hebben we een rust dagje gehad. We zijn wel nog even naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen. Verder hebben we deze dag niet zoveel gedaan aangezien we allemaal erge spierpijn hebben van het wandelen van gisteren.

Al met al waren het leuke eerste dagen hier in Kaapstad.

Liefs Sanne 💕

1. Maud Van Dijk:
    18 augustus 2019
    Zo leuk om dit avontuur samen met jou te mogen beleven! ❤️
  2. Julie:
    19 augustus 2019
    Fijn dat je het naar je zin hebt! 😘