Kruger National Park

24 september 2019 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

We zijn afgelopen weekend een lang weekend naar Kruger park geweest. We zijn zaterdag ochtend heel vroeg vertrokken naar het vliegveld in Kaapstad. We werden om 4 uur thuis opgehaald. De vlucht naar Johannesburg duurde ongeveer 2 uurtjes. Bij aankomst in Johannesburg werden we opgehaald door Chanel en Rikus, dit waren onze twee gidsen van de afgelopen 4 dagen. We hadden een hele mooie safari bus waar we in rond reden. Vanaf het vliegveld was het ongeveer 7 uur rijden naar het resort. We kwamen rond 4 uur aan in het resort en om half 5 hadden we een sunset game drive. Dit was met rangers van het resort, we zaten in een groene open truck.

Tijdens deze game drive hebben we de eerste dieren gezien, zoals de impala, zebra en een olifant. Ook hebben we van de zonsondergang genoten. Het was een hele leuke ervaring om de dieren voor het eerst te zien.

Savonds hebben we gegeten in het kruger park zelf. Er was een kampvuur midden in de bush bush hier hebben we ook gegeten, ook dit was een buffet. Hier waren ook rangers met geweren om ons te beschermen, want we zaten waar de dieren ook konden komen. Dus deze mensen liepen rond om te kijken en horen of er geen dieren in de buurt waren.

Zondag moesten we om 5 uur opstaan om vervolgens om half 6 aan het ontbijt te zitten. Het ontbijt was een buffet, echt heel lekker.

Om 6 uur zijn we begonnen met de tweede game drive. Deze duurde de hele dag. Hier hebben we dan ook verschillende dieren gezien zoals, een leeuw, hyena, neushoorn, buffalo, steenbok, impala, zebra, giraffe en nog wat andere dieren waar ik de naam niet van weet 🙃. Het was deze dag z’n 37 graden, we gingen echt kapot van de warmte in het busje.

Savonds hebben we gezwommen in het resort en gegeten op het resort, ook dit was een buffet.

De maandag moesten we weer zo vroeg opstaan. Om 6 uur hebben we een bush walk gedaan, dit wil zeggen dat we door het kruger park gelopen hebben. Ook hier hebben we dieren gezien. Ook hier waren 2 rangers met geweren om ons te beschermen. We hebben veel informatie gekregen over de dieren, planten en ook de poep van dieren. Hier waren we om 8 uur mee klaar.

Om half negen zijn we aan de panorama route begonnen. Het weer was helaas heel slecht, het was mistig en het regende, dus we hebben niet heel veel kunnen zien. Wel zijn we naar Blyde River Canyon geweest hier was het uitzicht echt heel mooi. Savonds hebben we op het park bij het kampvuur gegeten.

Vandaag zijn we wederom om 5 uur opgestaan omdat we echt om 6 uur bij de poort van het kruger park wilde zijn omdat we maar even konden rijden in het kruger park. We zijn tot acht uur in het park geweest. Vanuit het park zijn we terug gereden naar het vliegtuig in Johannesburg.

Hier zijn we nog aan het wachten tot we mogen inchecken.

Het was echt een onvergetelijke reis! En ik had het zeker niet willen missen! Ik kan het iedereen aanraden om te doen!

Liefs Sanne 💕

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Susan en de Vrenkenmenkes:
    24 september 2019
    Sanne, wat geweldig! Ik geloof zeker dat jullie genoten hebben. Ik denk dat Eric zelfs jaloers op jouw is. Nog heel veel plezier en geniet er nog van.
  2. Sanne Dorssers:
    24 september 2019
    Dankjewell Susan! Zal zeker lukken.
  3. Gerty:
    24 september 2019
    Ha Sanne super fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Ik denk idd dat dit een onvergetelijke ervaring is.
    😗 mam.
  4. Sanne Dorssers:
    💋💋💋
  5. Roos engels:
    24 september 2019
    Geweldig meisje, wat hebben jullie genoten. een trip om nooit meer te vergeten .
    we verheugen ons nu al op de verhalen met foto's als je weer thuis bent.
    Dikke knuffel van Opa en Oma
  6. Sanne Dorssers:
    24 september 2019
    Ik verheug me er ook al op! ❤️
  7. Marjo van Van Enckevort:
    24 september 2019
    In ien woord. Wauwwww!!! Super Sanne dit naeme ze dich noeits mier aaf😃 Groetjes oet Sevenum😘😘
  8. Sanne Dorssers:
    💋💋
  9. Anita:
    25 september 2019
    Wauw, wat n toffe dingen doen jullie toch allemaal, geweldig. En erg leuk om te lezen allemaal
  10. Sanne Dorssers:
    25 september 2019
    Jaa we doen wel heel veel leuke dingen 😉