Weer een weekend in Zuid-Afrika

16 september 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al meer dan een maand hier! Wat gaat de tijd snel.

Afgelopen week heb ik op stage samen met Shereef aan het safety project gewerkt. We hebben Buzz Sessions gehad, dit zijn een soort kleine besprekingen met al het personeel van de afdeling. Hierin hebben we uitgelegd waarom we een onderzoek gaan doen naar de veiligheid van personeel. Hier heb ik de hele week aan gewerkt.

Dinsdag 10 september hebben we tapas gegeten met iedereen van de groep, we waren met 16 mensen. Het was super gezellig en heel lekker. Dus ik heb het restaurant op het lijstje gezet wat ik wil gaan doen met papa, mama, Siem, Raf en Loes.

In het weekend hebben ook weer lekker veel gedaan. Vrijdag zijn we naar een trampoline park geweest. Hier hebben we een uur lang trampoline gesprongen. Het waren heel veel trampolines, ook was er een parkoer dat je kon afleggen. Ook dit was weer heel leuk om te doen!

Zaterdag heb ik uitgeslapen, dit had ik even nodig haha. Smiddags zijn we naar de Slave Lodge geweest. Dit is een museum over de slavernij. Het was wel interessant om geweest te zijn. Savonds zijn we naar het Grand West Casino geweest. Hier konden we van alles doen zoals bowlen, schaatsen en het casino. Ook waren er heel veel etenstentjes en plaatsen waar je iets kon drinken.

Helaas hebben we hier ook een minder leuke ervaring meegemaakt, namelijk Maud haar telefoon was gestolen. Dus het was even paniek savonds toen we naar huis wilden gaan. Maar de moeder van Maud heeft gister een berichtje gekregen dat een vrouw haar telefoon gevonden had. Dus ze gaat de telefoon vandaag ophalen. Ze heeft heel erg gelukt gehad!

Nu beseffen we allemaal dat we in een van de gevaarlijkste steden zijn op de wereld. We hadden ons hiervoor nog niet echt onveilig gevoeld, maar door zoiets wordt je met je neus op de feiten gedrukt. Maar uiteindelijk komt het allemaal goed.

Zondag zijn Sanne en ik gaan winkel bij The Canal Walk, een van de grootste winkelcentrums van Kaapstad. Er lagen meer dan 200 winkels, dus hier zijn we zeker geslaagd. Savonds zijn we gaan uiteten voor Joey zijn verjaardag bij Kloof House. Ik heb biefstuk met frietjes gehad, het was heel lekker. The Kloof House staat ook bekend als een van de lekkerste restaurants van Kaapstad.

Aankomende vrijdag gaan we naar Kruger Park! Hier heb ik zoveel zin in! Dit verhaaltje zullen jullie volgende week lezen! En ik zal er ook zeker fotos bij plaatsen!

Liefs Sanne 💕

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade