Hermanus

29 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Afgelopen weekend zijn we een weekendje weg geweest naar Hermanus. Dit is een kustplaats in Zuid Afrika. We zijn afgelopen vrijdag naar Hermanus vertrokken rond een uur of 5. Het was een uurtje of 2-3 rijden. We hadden een villa gehuurd om in te verblijven.

Toen we aankwamen hebben we eerst het huis verkent en de kamer verdeeld. Toen hebben we pizza gegeten met zn alle in de woonkamer bij de openhaard. Eindelijk hadden we het eens niet koud in het huis. Het huis was niet normaal groot. Echt belachelijk eigenlijk, maar het was wel heel leuk.

Zaterdag zijn we gaan Wale watchen op de zee. Dit was super leuk om te doen. De boot zag er heel mooi uit en we hebben uiteraard walvissen gezien (ik zal wat foto’s plaatsen bij dit bericht). We hebben 2 uurtjes op de boot gezeten. Het was best koud vanwege de wind die er was, maar als nog ben ik verbrand ik mijn gezicht. 🥵 Het was echt heel mooi en vet om de walvissen van dichtbij te zien, deze dieren zijn zo groot.

Na het walvissen spotten hebben we gegeten bij een Nederlands restaurant waar ze kroketten en appeltaart hadden. Hier hebben we dan ook even lekker van genoten, want dat heb ik wel gemist in mijn tijd hier. Ook hebben we nog even aan het strand gezeten.

Zaterdag avond hebben we gebraaid in het huisje. Dus we hebben een bbq gedaan met zn alle. We zijn hiervoor nog naar de winkel geweest om vlees en salades te halen voor erbij. Het was een hele lekkere en gezellige bbq. Savond hebben we weer in de woonkamer gezeten en spelletjes gedaan.

Zondag hebben we uitgeslapen, ontbeten en zijn we weer naar huis gegaan. Het was een geslaagd weekend met leuke mensen. Het was een prachtige omgeving waar we verbleven, alleen maar bergen om ons heen.

Bedankt voor het lezen en tot het volgende verhaaltjee!